KesselsKramer EatingExperience

1. Communicatie concept

KesselsKramer Eating Experience versterkt de connectie tussen klant en creatief studio. Door middel van het openstellen naar elkaar, de muur af te breken en persoonlijkheid te tonen ontstaat een unieke band. Deelnemers zullen merken dat niet alleen de band, maar veel belangrijker nog, het samenwerken met elkaar verbeterd. Met de huidige gang van zaken met kennismakingen tussen klant en creatief studio mist een persoonlijke band. Met deze Eating Experience ontstaat precies dat: een persoonlijke band en uiteindelijk een gezamenlijk beter eindresultaat.

2. Executie concept

Eten doe je samen! Gezamenlijk lunchen is een vast onderdeel van veel kennismakingsgesprekken, over het algemeen gebeurtenissen waar het over 'het lekkere weer' gaat en 'hoe het bedrijf is ontstaan'. Kortom: beide partijen, zowel de creatief studio als de klant hebben hun spreekwoordelijke muren omhoog.

Maar hoe breek je die muren af? Door ongemakkelijke situaties samen te beleven ontstaat er een band. Daarom zit deze lunch iets anders in elkaar. Door middel van het lange bestek en het ontwerp van de tafel wordt al snel duidelijk: je moet elkaar gaan voeren. Het voeren werkt ontwapenend waardoor de deelnemers zichzelf openstellen en een diepere connectie ontstaat.

4. Metafoor

Waarom zou je elkaar voeren? De onderliggende metafoor die hier geldt, is als volgt: Je hebt elkaar nodig om te bereiken wat je wil bereiken. De klant heeft de expertise van de studio nodig en de studio heeft de juiste informatie/input nodig van de klant. Om op deze manier te eten heb je elkaar nodig om gevoerd te worden. Zowel klant als studio zijn aan deze tafel letterlijk aan het handelen met elkaar.

5. Het moment

Een lunch met een klant is niets nieuws. Het zit ingebakken in het traject van strategische sessies. Omdat dit al een bekend onderdeel is verwacht de klant niet dat hier iets gaat gebeuren. Met als gevolg dat het niet aanvoelt als een 'nu-moeten-we-even-leuk-doen-moment'. Dankzij het voeren wordt de klant even uit de comfortzone gehaald, omdat het nieuw is, maar blijft wel in een vertrouwde setting. Belangrijk is dat er geen opdracht tot voeren wordt gegeven. Het is echter wel de enige optie om te kunnen eten.

6. Menu

Er wordt een driegangenlunch geserveerd. Bij elke gang zal de suggestie van het voeren wat vervagen, maar doordat de persoonlijke connectie groeit en de muren verdwijnen blijft elkaar voeren de keuze die het natuurlijkst aanvoelt. De eerste gang bestaat uit een aperitief die geserveerd wordt in de opstelling die je hier ziet. Het hoofdgerecht zijn twee verschillende gerechten, de klant krijgt een gerecht wat alleen gegeten kan worden met een vork en de studio-werknemer een gerecht wat alleen gegeten kan worden met een lepel. De tafel wordt op een klassieke wijze gedekt. Het dessert is voor beide partijen hetzelfde en is een klein hapje dat wordt gegeten met een vork.

OPDRACHTGEVER
Afstuderen, KesselsKramer

TOOLS
Prototyping, Hout lasersnijder, Staal waterjet snijder, Illustrator

DISCIPLINES
Experience Design, Food Design, Concepting, Product ontwerp, Rapid prototyping

fig.
3
€ 5045,88
Terug